söndag, oktober 19

Bullen kommer nog inte att frysa del 2

Det finns fler hemmastickade tröjor som väntar på att "Bullen" ska dyka upp och vilja hänga med mig på sköna barnvagnspromenader i det vackra höstvädret. För visst är det så det kommer att bli? All foglossning försvinner som på studs, energin och konditionen återvänder som om den aldrig varit försvunnen och "Bullen" kommer att ligga där så nöjd i vagnen och sova gott i den friska luften. Jag väljer och tro att det är så det kommer att bli tills motsatsen är bevisad.

När jag var hemma en sväng i augusti grävde mamma fram en låda med kläder som hon sparat från det att jag och min lillebror var små. Hon hittade speciellt en tröja som riktigt värmde mitt hjärta. Min pappa hade köpt den till mig. Han jobbade inom vården på den tiden, inom sjukgymnastiken, och där på "terapin" som det kallades hade någon suttit och sticka den lilla söta skapelse. 

Jag vet att det finns nån bild från när jag var liten där jag sitter med denna på. Ännu roligare att jag nu snart får sätta den på mitt eget barn.

Så mycket garnexpert är jag inte än att jag riktigt säkert kan säga om det är ull eller syntetgarn. Tror det lutar åt syntetgarn. Det enda sättet att verkligen kolla skillnaden är att elda i det och se hur det beter sig men det har jag faktiskt inte lust med... Finns det något annat sätt att kolla? 



             Jag gillar mycket hur personen som stickat tröjan även markerat armbågarna så här fint.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar